>

Termeni și condiții de utilizare a aplicației guvernamentale integrate a serviciilor electronice EVO

 

1. Introducere

1.1. Acești Termeni și Condiții (în continuare – T&C) se aplică tuturor utilizatorilor aplicației guvernamentale integrată a serviciilor electronice EVO (în continuare – aplicația EVO) și vor fi disponibili în aplicație, precum și pe pagina oficială dedicată aplicației EVO.

1.2. Aplicația EVO este proprietate a Republicii Moldova, posesor și deținător a acesteia este Instituția publică „Agenția de Guvernare Electronică” (în continuare – AGE).

1.3. Aplicația EVO a fost instituită și operează în baza prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 5/2024 cu privire la aplicația guvernamentală integrată a serviciilor electronice EVO.

1.4. Acești T&C guvernează exclusiv relația dintre AGE și utilizatorul aplicației EVO. Relațiile juridice, tranzacțiile sau orice alte interacțiuni dintre utilizator și terți nu cad sub incidența acestor T&C.

1.5. Acești T&C sunt traduse din limba română în versiunile altor limbi străine. Aceste traduceri sunt neoficiale și sunt furnizate doar ca traduceri de conveniență,. În caz de dubiu de interpretare, prevalează textul oficial în limba română. 

1.6. Definiții:

autentificare – proces electronic care permite confirmarea identificării electronice a persoanelor fizice și/sau juridice;

utilizator – persoanele fizice (cetățeni ai Republicii Moldova sau cetățeni străini) sau reprezentanții persoanelor juridice.

hyperlink – element de navigație sub forma unui cuvânt sau buton care permite trecerea către o pagină web sau serviciu electronic; 

serviciu electronic – serviciu furnizat prin intermediul tehnologiilor informatice și comunicațiilor, fără necesitatea prezenței fizice a utilizatorului sau a furnizorului de servicii în același loc.

 

2. Cadrul normativ aplicabil

2.1. Acești T&C au fost elaborați în conformitate cu prevederile cadrului normativ al Republicii Moldova.

2.2. Orice dispute referitoare la interpretarea și aplicarea acestor T&C sau de utilizare ale aplicației EVO (de tip contractual sau non-contractual) sunt supuse jurisdicției instanțelor de judecată ale Republicii Moldova.

 

3. Acceptarea T&C

3.1. La prima autentificare cu succes în cadrul aplicației EVO, pentru utilizarea funcționalităților acesteia, utilizatorul consultă T&C și le acceptă.

3.2. Acceptarea de către utilizator a T&C echivalează înțelegerii depline a conținutului acestora și drepturilor și obligațiilor care derivă din acestea. Pentru informații adiționale cu privire la interpretarea T&C, vă rugăm să contactați Serviciul suport clienți, la adresa electronică sau numărul de telefon, indicate în T&C.

3.3. Utilizatorul se obligă să acceseze și să utilizeze aplicația EVO doar în scopurile permise de cadrul normativ aplicabil. 

3.4. Utilizatorul va utiliza aplicația EVO de o manieră care să nu aducă atingere, restrângă sau să restricționeze drepturile altor utilizatori.

 

4. Accesarea aplicației EVO

4.1. Aplicația EVO este disponibilă și poate fi descărcată gratuit de pe principalele platforme/magazine online de aplicații mobile.

4.2. Aplicația EVO poate fi accesată cu sau fără autentificare. Accesarea cu autentificare oferă accesul la aplicația EVO conform categoriei de utilizator din care face parte utilizatorul. 

4.3. Anumite caracteristici și funcționalități ale aplicației EVO sunt accesibile numai în regim autentificat.

4.4. În cazul autentificării în cadrul aplicației EVO, utilizatorul este responsabil pentru păstrarea oricăror informații de autentificare asociate. Prin urmare, utilizatorul își asumă pe deplin răspunderea pentru toate activitățile realizate în cadrul aplicației EVO.

4.5. Mecanismul de autentificare în cadrul aplicației EVO este serviciul guvernamental de autentificare și control al accesului (MPass).

4.6. După autentificarea în aplicația EVO utilizatorul creează codul PIN și/sau setează metodele de păstrare sigură a informației – autentificare biometrică.

4.7. Profilurile utilizatorilor nu sunt transferabile unei alte persoane sau utilizator.

4.8. Utilizatorul trebuie să se asigure că informația inclusă în profil este conformă la zi, completă, exactă și de încredere.

4.9. Utilizatorului nu îi este recomandată transmiterea informațiilor de autentificare oricărei terțe persoane. Orice astfel de transmitere este responsabilitatea exclusivă a utilizatorului care își asumă toate consecințele asociate.

4.10. Pentru folosirea aplicației EVO utilizatorul trebuie:

a) să dispună de un dispozitiv inteligent (telefon sau tabletă) compatibil cu aplicația EVO;

b) să aibă o conexiune adecvată la internet;

c) să permită accesul aplicației EVO la anumite funcții ale dispozitivului necesare pentru buna funcționare a aplicației. Utilizarea aplicației EVO echivalează consimțământului utilizatorului pentru accesul aplicației la funcțiile dispozitivului.

 

5. Conținutul aplicației EVO

5.1. Aplicația EVO poate stoca conținut (text, documente, imagini etc.) care nu a fost creat de AGE și care nu îi aparține. Acest conținut este responsabilitatea persoanei care îl face disponibil. AGE nu își asumă responsabilitatea pentru conduita terților, inclusiv a persoanelor cu care utilizatorul comunică utilizând serviciile aplicației EVO.

5.2. Serviciile electronice disponibile prin intermediul aplicației EVO pot să ofere posibilitatea de a încărca, posta, descărca sau transmite conținut. În acest caz, utilizatorul este responsabil de conținutul pe care l-a încărcat, postat, descărcat sau transmis prin intermediul aplicației EVO. 

5.3. AGE își rezervă dreptul  să înlăture sau să refuze postarea conținutului care încalcă T&C sau cadrul normativ aplicabil, dar aceasta nu înseamnă că AGE monitorizează, analizează sau verifică orice conținut. 

5.4. Pentru comoditatea utilizatorilor, aplicația EVO integrează servicii electronice și furnizează hyperlinkuri care permit accesarea și redirecționarea către site-uri web, servicii, produse sau alte materiale gestionate de alți terți  (instituții publice, prestatori de servicii sau alte organizații).

5.5. În măsura în care aplicația EVO oferă hyperlinkuri către orice materiale redirecționate, AGE nu va fi responsabilă pentru disponibilitatea sau conținutul acestora și nu va purta răspundere pentru eventualele daune sau prejudicii care decurg din accesarea sau utilizarea de către utilizator a materialelor redirecționate. Hyperlinkuri sunt furnizate doar cu titlu de comoditate pentru utilizatori și nu implică asocierea sau afilierea cu AGE a conținutului sau furnizorului materialelor redirecționate.

 

6. Utilizarea serviciilor disponibile în aplicația EVO

6.1. Aplicația EVO reprezintă o soluție integrată care va constitui un punct unic de acces la servicii electronice și este orientată spre reutilizarea datelor și funcționalităților disponibile în cadrul altor sisteme informaționale.

6.2. Pentru utilizarea serviciilor disponibile în aplicația EVO, utilizatorul va trebui să accepte termeni și condiții separate specifice serviciilor respective.

6.3. Utilizatorul va urma orice ghid sau politică asociată cu serviciile disponibile în aplicația EVO.

6.4. Utilizatorul nu va utiliza serviciile disponibile în aplicația EVO în mod abuziv și nu va încerca accesarea lor prin intermediul unei alte metode decât prin interfața și instrucțiunile puse la dispoziție de către AGE.

6.5. Dacă nu este prevăzut altfel, utilizatorul nu va accesa sau reutiliza serviciile disponibile în aplicația EVO sau orice altă funcționalitate a aplicației EVO în scopuri comerciale.

 

7. Utilizarea serviciilor de plăți

7.1. Pentru serviciile de plăți disponibile prin intermediul aplicației EVO, utilizatorului i se aplică termenii și condițiile specifice serviciul guvernamental de plăți electronice (MPay).

7.2. Prin utilizarea EVO, utilizatorul acceptă procesarea prin centrele băncilor acquiring din Republica Moldova a cardurilor de debit/credit de la Visa International Limited, MasterCard Inc.

7.3. Utilizatorul este responsabil să furnizeze corect și exact detaliile cardului de debit/credit și să utilizeze doar carduri deținute legal sau autorizate de proprietarul legal. Acesta garantează și confirmă corectitudinea informațiilor furnizate în momentul inițierii unei tranzacții de plată online.

7.4. Prin inițierea unei tranzacții și furnizarea detaliilor cardului, utilizatorul autorizează debitarea cardului indicat pentru plata selectată, împreună cu eventualele comisioane aplicabile.

7.5. Utilizatorul este responsabil să se asigure că există suficient credit disponibil pe cardul indicat pentru a finaliza tranzacția.

7.6. Metoda de plată prin card bancar implică redirecționarea securizată către portalurile băncilor acquiring, fără stocarea datelor sensibile ale cardului sau ale titularului acestuia. Utilizatorul va completa un formular corespunzător cu informații privind cardul bancar și va avea opțiunea de salvare a cardului pentru plățile viitoare. Dacă utilizatorul bifează opțiunea de salvare a detaliilor de plată pentru o utilizare viitoare, o parte din informațiile cardului vor fi stocate și păstrate în mod securizat.

7.7. Plată se confirmă de serviciul MPay prin documentul denumit „Confirmare de achitare a notei de plată” semnat electronic în baza Legii Nr. 124 din 19.05.2022 privind identificarea electronică și serviciile de încredere. Acest document este valabil juridic și poate fi prezentat la solicitare pentru a confirma faptul achitării și alte detalii ale achitării efectuate de plătitor.

7.8. Plățile efectuate prin EVO nu pot fi restituite. Excepție fac cazurile de anulare. Cererile de restituire trebuie adresate direct prestatorului de servicii.

7.9. Pentru a preveni fraudarea, plățile prin EVO nu se admit spre anulare. Totuși, în caz de erori tehnice evidente sau devieri de la modelul operațional agreat, prestatorul de servicii sau utilizatorul poate solicita anularea. Anulările sunt posibile doar înainte de debitare, cu cel puțin 30 de minute prealabil. Solicitările de anulare trebuie făcute în scris (online sau pe hârtie). AGE va verifica și autoriza anularea plății. 

7.10. În caz de autorizare, plata se restituie utilizatorului de către serviciul MPay.

7.11. Serviciul de plăți în EVO este disponibil gratuit pentru plătitorii persoane fizice. Comisionul pentru aceste plăți este acoperit integral fie de Ministerul Finanțelor.

7.12. Pentru fiecare plată efectuată de persoane juridice, plătitorul suportă comisioanele aferente. Comisioanele sunt stabilite conform Hotărârii Guvernului nr. 712 din 23.09.2020. Pentru fiecare tranzacție se aplică comisionul fix de 1.20 MDL la care se adaugă comisionul bancar după cum urmează:

  • 0.5% pentru carduri domestice
  • 2.2% pentru carduri străine

 

8. Conduita utilizatorului

8.1. Utilizatorul este de acord să respecte toate îndrumările, politicile și instrucțiunile care guvernează utilizarea aplicației EVO. Totodată, utilizatorul se obligă să nu întreprindă niciuna din următoarele acțiuni:

a) să pretindă că este altă persoană în timp ce folosește aplicația EVO;

b) să obțină sau să încerce să obțină acces neautorizat la serviciile, serverele, rețeaua sau datele  aplicației EVO;

c) să încarce conținut care este dăunător copiilor, amenințător, abuziv, de hărțuire, tortură, defăimător, calomnios, vulgar, obscen, invaziv, care instigă la ură rasială, etnică sau de alt tip;

d) să folosească aplicația EVO în scopuri ilegale sau prin încălcarea cadrului normativ aplicabil;

e) să facă disponibil orice conținut pentru care nu are permisiunea respectivă sau care afectează orice marcă, secret comercial, drept de autor sau alt tip de proprietate intelectuală a unui terț;

f) să încarce, posteze, trimită e-mail sau orice alt material ce conține viruși sau alte coduri de computer, fișiere sau programe menite să întrerupă, distrugă sau să limiteze funcționalitatea aplicației EVO sau a oricărui alt serviciu electronic disponibil în aplicația EVO;

g) să utilizeze aplicația EVO în scopul obținerii unor avantaje financiare sau similare celor financiare, decât dacă are acordul AGE în acest sens.

8.2. Utilizatorul este autorizat să acceseze doar blocurile funcționale și datele pentru care are permisiunile necesare, conform rolului pe care îl deține.

 

9. Notificări

AGE ar putea să transmită notificări, inclusiv anunțuri de serviciu sau notificări privind modificarea T&C, prin intermediul poștei electronice, postărilor pe interfața de acces a utilizatorilor la aplicația EVO sau alte metode rezonabile actuale sau care ar putea fi dezvoltate în viitor. Utilizatorul consimte recepționarea unor astfel de notificări.

 

10. Costurile utilizării aplicației EVO

10.1. În prezent, în vederea promovării serviciilor electronice, nu sunt percepute costuri pentru utilizarea aplicației EVO și funcționalitățile acesteia.

10.2. Orice modificări referitoare la costurile pentru utilizarea aplicației EVO vor fi comunicate utilizatorilor prin intermediul metodelor de notificare disponibile, prevăzute la pct. 8.

  

11. Disponibilitatea aplicației EVO

11.1. Aplicația EVO este disponibilă 7 zile pe săptămână, cu program continuu. Perioada garantată pentru nivelul agreat de disponibilitate a serviciilor este de 24 ore pe zi. Timpul acesta nu include perioada alocată lucrărilor de mentenanță care vor fi efectuate de regulă în afara orelor de muncă, cu excepția cazurilor de urgență sau imprevizibile.

11.2. Dacă aplicația EVO este indisponibilă, rugăm să contactați Serviciul suport clienți, la adresa electronică sau numărul de telefon, indicate în T&C.

 

12. Renunțarea la răspundere și limitarea răspunderii

12.1. Prin utilizarea aplicației EVO, utilizatorul înțelege și este de acord că toate resursele pe care le furnizează AGE sunt „așa cum sunt” și „așa cum sunt disponibile”. Aceasta înseamnă că AGE nu garantează că:

– utilizarea resurselor aplicației EVO va satisface toate nevoile sau cerințele utilizatorului;

– utilizarea serviciilor disponibile în aplicația EVO va fi neîntreruptă, în timp util, sigură sau fără erori.

12.2. AGE nu poartă răspundere pentru daune, prejudicii, costuri (inclusiv costuri juridice), cheltuieli indirecte sau pierderi de orice fel care pot fi suferite sau suportate de utilizator ca urmare a aplicației EVO.

 

13. Modificarea și încetarea prestării serviciilor

13.1. AGE constant inovează, schimbă și îmbunătățește aplicația EVO. Astfel, este posibilă, fără notificarea utilizatorului, adăugarea sau eliminarea unor funcționalități sau caracteristici, crearea de noi limite ale serviciilor sau suspendarea ori stoparea permanentă a serviciilor asociate aplicației EVO. 

13.2. Utilizatorul poate oricând să renunțe la utilizarea aplicației EVO, fără necesitatea unei informări prealabile a AGE.

 

14. Rezervarea drepturilor

14.1. AGE își rezervă dreptul de a: 

a) modifica T&C, iar versiunea actualizată va fi publicată pe interfața de acces a utilizatorilor în aplicația EVO. Notificarea cu privire la modificarea T&C va fi realizată în conformitate cu pct. 8. Este responsabilitatea utilizatorului de a citi T&C înainte de a utiliza aplicația EVO. Utilizarea în continuare a aplicației EVO după postarea oricărei modificări sau supliment va constitui acceptarea acestora de către utilizator. 

b) actualiza, îmbunătăți sau modifica în alt mod aplicația EVO, în orice moment, din orice motiv, cu sau fără notificare. Acești T&C se vor aplica tuturor acestor actualizări, îmbunătățiri sau modificări ale aplicației EVO;

c) suspenda utilizarea aplicației EVO, în timpul perioadelor de mentenanță (fie programate sau neprogramate), fără notificare sau răspundere față de utilizator.

 

15. Corelarea (linking) cu aplicația EVO

AGE salută și sprijină corelarea altor aplicații cu aplicația EVO dacă acestea sunt asociate sau aprobate de aplicația EVO sau de către AGE.

 

16. Suport și asistență

16.1. Pentru asistență, sugestii sau depunerea unei petiții, utilizatorii vor contacta Serviciul suport clienți prin:

a) Tel: (+373) (22) 82                       ;

b) Email: suport.evo@egov.md

16.2. Pentru asistență în achitarea notelor de plată MPay, utilizatorii vor contacta Serviciul suport clienți prin următoarele canale:

a) Tel: (+373) (22) 820000;

b) Email: suport.mpay@gov.md .

16.3. În cazul solicitărilor expediate pe poșta electronică, echipa de suport a aplicației EVO va depune tot efortul pentru a oferi răspunsuri în termen de cel mult 7 zile lucrătoare. În cazul în care nu primiți un răspuns în acest termen, cel mai probabil operatorii noștri sunt supraîncărcați. Dacă problema dumneavoastră nu suferă amânare, vă rugăm să reveniți cu un mesaj repetat și echipa noastră va oferi prioritate solicitării. 

16.4. Pentru a beneficia de suport în cazul unei deficiențe sau probleme apărute, recomandăm:

a) informarea imediată a Serviciului suport clienți a aplicației EVO în cel mult 3 zile de la identificarea incidentului/problemei;

b) expedierea tuturor actelor/documentelor solicitate ulterior de echipa de suport a aplicației EVO.

 

17. Feedback

Utilizatorul consimte că orice recomandare, idee, propunere, sugestie sau feedback (denumite generic „Feedback”) transmis către AGE cu referire la produse, servicii, website-uri, aplicații sau tehnologii poate fi utilizată de către AGE fără notificare, obligație, restricție, compensare sau rambursare de orice fel către utilizator și acesta renunță la orice drept care există sau ar putea să existe în viitor cu privire la orice feedback transmis.

18. Confidențialitatea datelor cu caracter personal

18.1. Angajamentul AGE este de a pune utilizatorul în prim-plan. În acest sens, AGE depune toată străduința pentru a asigura transparența în privința modului în care colectează și utilizează datele cu caracter personal, precum și  privind păstrarea acestor date. 

18.2. Unele date cu caracter personal pot fi necesare pentru înregistrare în vederea utilizării unor servicii, cum ar fi:

a) date necesare în vederea actualizării profilului utilizatorului;

b) atunci când utilizatorul accesează un serviciu electronic prin intermediul EVO.

18.3. Datele  cu caracter personal sunt confidențiale și nu sunt transmise altor terți, inclusiv nici în scopuri de marketing sau de generare de venituri din utilizarea de date personale, decât dacă deținătorul acestor date își manifestă consimțământul în acest sens sau la solicitarea, conform cadrului normativ aplicabil, din partea organelor de drept.

18.4. AGE garantează respectarea drepturilor titularilor datelor cu caracter personal prevăzut de Legea nr. 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal, luând toate măsurile pentru a proteja aceste date contra accesului neautorizat, utilizarea sau divulgarea lor.

 

19. Drepturile de proprietate intelectuală

19.1. Conținutul și materialele disponibile în aplicația EVO, care includ, dar nu se limitează la text, grafică, design, nume de site, cod sursă, mărci comerciale, imagini și logo-uri, sunt proprietatea intelectuală a AGE și cad sub incidența cadrului normativ aplicabil. Orice utilizare neautorizată, inclusiv, dar fără a se limita la reproducerea, distribuirea, afișarea sau transmiterea oricărui obiect de proprietate intelectuală din interiorul aplicației este interzisă, decât dacă nu este autorizată în mod expres de AGE.

19.2. AGE își asumă să respecte drepturile de proprietate intelectuală ale terților și se  așteaptă ca utilizatorii să manifeste un comportament reciproc. Dacă utilizatorul sau un terț consideră că drepturile de proprietate intelectuală i-au fost încălcate de către AGE, urmează să transmită o notificare în scris cu următoarele informații:

a) informații privind materialul prin care se consideră că a încălcat dreptul de proprietate intelectuală. Dacă acest material există online, urmează să transmită un URL, sau să ofere detalii pertinente pentru a fi identificat;

b) informația de contact, inclusiv numele, adresa, numărul de telefon și adresa de e-mail la care poate fi contactat;

c) o confirmare că informația transmisă este veridică și că în conformitate cu cadrul normativ aplicabil, utilizatorul sau terțul este proprietarul drepturilor sau reprezentantul legal al acestuia. 

 

20. Datele Prestatorului

Prestator 

Instituția Publică „Agenția de Guvernare Electronică”

IDNO: 1010600034203

Adresa: mun. Chișinău, str. bd. Ștefan cel Mare și Sfânt 134, MD-2012.