>

Politica de confidențialitate EVO

Versiunea: 1

În vigoare de la:  20 martie, 2024

  1. Informații generale 

Prezenta Politică de confidențialitate descrie modul în care Instituția publică „Agenția de Guvernare Electronică” (denumită în continuare – AGE) în calitate de operator de date asigură protecția datelor cu caracter personal în conformitate cu cadrul normativ în domeniu. Scopul acestei politici este de a oferi informații utilizatorilor aplicației guvernamentale integrate a serviciilor electronice EVO (denumită în continuare – aplicația EVO) cu privire la aspectele relevante legate de prelucrarea datelor cu caracter personal. 

Dacă aveți întrebări legate de prelucrarea datelor cu caracter personal, vă rugăm să ne contactați folosind următoarele date de contact:

  • Email: suport.evo@egov.md 
  1. Definiții 

date cu caracter personal – orice informaţie referitoare la o persoană fizică identificată sau identificabilă (subiect al datelor cu caracter personal). Persoana identificabilă este persoana care poate fi identificată, direct sau indirect, prin referire la un număr de identificare sau la unul ori mai multe elemente specifice identităţii sale fizice, fiziologice, psihice, economice, culturale sau sociale; 

prelucrarea datelor cu caracter personal – orice operaţiune sau serie de operaţiuni care se efectuează asupra datelor cu caracter personal prin mijloace automatizate sau neautomatizate, cum ar fi colectarea, înregistrarea, organizarea, stocarea, păstrarea, restabilirea, adaptarea ori modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, dezvăluirea prin transmitere, diseminare sau în orice alt mod, alăturarea ori combinarea, blocarea, ştergerea sau distrugerea; 

operator – persoana fizică sau persoana juridică de drept public sau de drept privat, inclusiv autoritatea publică, orice altă instituţie ori organizaţie care, în mod individual sau împreună cu altele, stabileşte scopurile şi mijloacele de prelucrare a datelor cu caracter personal prevăzute în mod expres de legislaţia în vigoare. 

  1. Principiile AGE privind prelucrarea datelor cu caracter personal 

Confidențialitatea și protecția datelor cu caracter personal sunt foarte importante pentru AGE, prin urmare am întreprins toate măsurile de securitate organizatorice, fizice și tehnologice necesare pentru a asigura integritatea, disponibilitatea și confidențialitatea datelor dvs. Am mapat datele personale de care avem nevoie pentru furnizarea de servicii și am specificat scopul, amploarea și perioada de timp, pentru care trebuie să stocăm astfel de date. Am stabilit cerințe și instrucțiuni pentru angajații AGE privind procesarea datele cu caracter personal într-un mod corect. Angajații AGE sunt conștienți că au dreptul de a prelucra datele cu caracter personal numai în măsura în care este necesar pentru prestarea serviciilor de către utilizatorul aplicației EVO. Confirmăm că prelucrarea datelor cu caracter personal este legitimă, corectă, adecvată scopului, minimă, sigură și transparentă. Toate activitățile noastre sunt ghidate de legislația Republicii Moldova, precum și de principiile actuale de prelucrare a datelor cu caracter personal. 

  1. Surse de date cu caracter personal 

AGE obține date personale din următoarele surse: 

  • de la subiectul datelor cu caracter personal; 
  • dispozitivele personale ale utilizatorilor; 
  • sisteme și resurse informaționale de stat; 
  • furnizori de servicii electronice. 
  1. Ce date personale și în ce scopuri le prelucrăm? 

Pe măsură ce utilizați funcționalitățile și serviciile electronice disponibile în cadrul aplicației EVO, este posibil să vă solicităm și/sau să prelucrăm anumite tipuri de date. Aceste categorii de date sunt vitale pentru optimizarea experienței dvs. cu aplicația. Mai jos sunt exemple de tipuri de date pe care le putem obține de la sursele de date indicate în pct. 4. Este important să rețineți că această listă nu este exhaustivă: 

  • date din surse de încredere – sisteme și resurse informaționale de stat sau furnizori de servicii electronice; 
  • informații de contact – datele dvs. de contact sunt esențiale pentru o comunicare eficientă. Colectăm informații precum numărul dvs. de telefon și adresa de e-mail, asigurându-ne că vă putem ține informat și conectat; 
  • informații legate de dispozitiv –  pentru a vă îmbunătăți experiența și a vă oferi servicii personalizate, colectăm anumite informații de pe dispozitivul dvs. Acestea includ, dar nu se limitează la adresa IP, interfețele de rețea, tipul și modelul dispozitivului și alte date relevante legate de dispozitivul dvs.; 
  • informații despre utilizare și versiunea aplicației EVO – menținem o înțelegere clară a modului în care interacționați cu aplicația EVO. Sunt colectate informații privind versiunea aplicației EVO instalată pe dispozitivul dvs., precum și modelele dvs. de utilizare. Aceasta cuprinde date legate de diverse funcționalități, caracteristici și interacțiuni cu aplicația. Urmărim permisiunile dispozitivului, cum ar fi notificările push, serviciile de conectivitate și informații similare care optimizează interacțiunea dvs. cu aplicația; 
  • date suplimentare – în timp ce majoritatea datelor vor fi extrase din sisteme și resurse informaționale de stat și precompletate pentru a vă simplifica experiența, anumite servicii pe care le accesați pot necesita date suplimentare. În astfel de cazuri, prestatorii de servicii pot solicita informații specifice necesare pentru a vă furniza serviciile solicitate; 
  1. În ce scopuri prelucrăm datele cu caracter personal? 

Datele pe care le solicităm și le colectăm servesc unei serii de scopuri esențiale, toate menite să faciliteze o interacțiune perfectă între cetățeni și instituțiile publice prin intermediul aplicației EVO. Aceste scopuri cuprind: 

  • utilizarea eficientă a aplicației EVO – datele sunt prelucrate pentru a vă asista, procesa și facilita utilizarea aplicației EVO; 
  • asistență și comunicare pentru utilizatori – datele colectate sunt esențiale pentru îndeplinirea instrucțiunilor dvs., adresarea întrebărilor, furnizarea de răspunsuri la feedback sau reclamații și gestionarea oricăror interacțiuni pe care le aveți cu instituțiile publice. Acest lucru ajută la menținerea unui canal robust de comunicare între dumneavoastră și instituțiile publice; 
  • îmbunătăţirea aplicației EVO în baza necesităților utilizatorilor – pentru a îmbunătăți continuu aplicația EVO, monitorizăm și urmărim utilizarea modul de utilizare a aplicației. Acest lucru ne ajută să înțelegem comportamentul utilizatorilor, să identificăm tendințele și să înțelegem preferințele, ceea ce duce la progrese în aplicația EVO. Datele colectate sunt, de asemenea, utilizate pentru a genera rapoarte și statistici anonimizate, atât în scopuri interne, cât și externe; 
  • backup și continuitate a datelor – datele dvs. sunt stocate și salvate în siguranță, asigurând continuitatea datelor în caz de evenimente sau întreruperi neprevăzute; 
  • prevenirea și investigarea fraudelor – utilizăm datele colectate pentru a detecta și preveni activitățile frauduloase sau ilegale asociate contului dvs., chiar dacă nu au apărut suspiciuni; 
  • în caz de conflict de interese sau reclamaţii – datele sunt utilizate pentru a investiga și a aborda problemele legate de contul dvs.; 
  • îmbunătățirea profilului – profilul dvs. din aplicația EVO este populat cu date relevante pentru a asigura o reprezentare exactă; 
  • interacțiune facilă cu instituțiile publice – datele dvs. sunt utilizate pentru a precompleta formulare electronice de solicitare a serviciilor publice, simplificând interacțiunile dvs. cu prestatorii serviciilor respective; 
  • recomandări personalizate – folosind datele, oferim recomandări de servicii și conținut personalizat, îmbunătățindu-vă experiența pe baza modelelor de utilizare ale aplicației EVO; 
  • folosim datele pentru a comunica cu dvs. prin diverse mijloace, cum ar fi e-mail, notificări push și alte forme de comunicare disponibile în funcție de capacitatea aplicației EVO și a dispozitivului dvs. 

În esență, scopurile prezentate reprezintă angajamentul Guvernului Republicii Moldova de a consolida aplicația EVO ca un canal robust pentru furnizarea serviciilor publice, promovând interacțiuni eficiente, sigure și productive între cetățeni și instituțiile publice. 

  1. Legalitatea prelucrării datelor cu caracter personal 

AGE prelucrează datele cu caracter personal numai într-un mod corect și legal. AGE confirmă că prelucrează datele cu caracter personal numai în scopuri clar definite și legitime și limitează prelucrarea datelor cu caracter personal la minimul necesar pentru îndeplinirea acestor scopuri. 

  1. Drepturile subiectului datelor cu caracter personal 

Subiectul datelor cu caracter personal dispune de următoarele drepturi prevăzute de cadrul normativ: 

dreptul la informare – dreptul de a fi informat cu privire la identitatea și datele de contact ale operatorului, scopu prelucrării datelor cu caracter personal, categoriile de date cu caracter personal vizate, destinatarii sau categoriile de destinatari ai datelor, existenta drepturilor prevazute de legislatia privind protectia datelor cu caracter personal pentru persoana vizata si conditiile in care pot fi exercitate; 

dreptul de acces la datele cu caracter personal – dreptul să obţină de la operator, la cerere, fără întîrziere şi în mod gratuit confirmarea faptului că datele care îl privesc sînt sau nu sînt prelucrate de acesta, de asemenea informaţii referitoare la scopurile prelucrării, categoriile de date avute în vedere şi destinatarii sau categoriile de destinatari cărora le sînt dezvăluite datele; 

dreptul de intervenţie asupra datelor cu caracter personal – dreptul de a obţine de la operator sau persoana împuternicită de către acesta, la cerere şi în mod gratuit rectificarea, actualizarea, blocarea sau ştergerea datelor cu caracter personal a căror prelucrare contravine prezentei legi, în special datorită caracterului incomplet sau inexact al datelor. 

  1. Perioada de stocare a datelor cu caracter personal 

AGE prelucrează datele cu caracter personal doar atât timp cât este necesar pentru realizarea scopurilor pentru care datele cu caracter personal au fost colectate sau pentru îndeplinirea obligațiilor care decurg din legislația aplicabilă. 

  1. Modificarea politicii de confidențialitate 

AGE are dreptul de a modifica unilateral politica de confidențialitate în conformitate cu cerințele prevăzute de legislația aplicabilă. Amendamentele vor fi publicate pe pagina oficială a AGE-ului și vor intra imediat în vigoare.